Ekonomi

Raymond James Koltuk Müsaitliği ve Bilet Fiyatı Sorunları Nedeniyle Frontier ve Spirit’in Notlarını Düşürdü

Raymond James, Frontier Group Holdings, Inc. (ULCC) ve Spirit Airlines (SAVE) için notunu Market Perform’dan Underperform’a düşürdü ve bu şirketler için kazanç tahminlerini ve fiyat hedeflerini güncelledi. Bu değişiklik, jet yakıtı giderleri ve uçak bileti fiyatlarına ilişkin daha önce beklenenden daha az olumlu bir tahmine işaret ediyor.

Finans uzmanları, Frontier ve Spirit tarafından yaz sezonundan sonra sunulan uçuş sayısında planlanan azaltmaların yeterli olmadığını öne sürüyor. Sonuç olarak, 2024 yılının ikinci yarısında havayolu bilet fiyatlandırması için daha az avantajlı bir ortam öngörüyorlar. Önümüzdeki dönemde şirket kazançlarının raporlanmasının özellikle bu düşük maliyetli havayolları için zorluklar yaratması bekleniyor.

Raymond James, uçak üreticilerinin karşılaştığı tedarik zinciri sorunları nedeniyle mevcut koltuk sayısındaki azalmadan genel havayolu sektörünün faydalanabileceğini kabul ederken, analistler Frontier ve Spirit için risklerin önümüzdeki yıllarda olası avantajlardan daha önemli olacağını tahmin ediyor.

Raymond James ayrıca, Frontier’in paket bilet seçenekleri sunmaya yönelik yeni stratejisinin, stratejinin amaçlandığı gibi performans göstermemesi halinde, standart tekliflerinden daha ucuz olanlar da dahil olmak üzere bilet fiyatlarında bir düşüşe yol açabileceği endişesini dile getiriyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde, bazı havayollarının yaz sonrası uçuşları azaltmayı planlamasına rağmen, iç hat uçuşlarında mevcut koltuk sayısı yüksek kalmaya devam ediyor. Analistler, bu koltuk fazlasının yanı sıra tüketici harcamalarındaki olası bir düşüşün ve yaklaşan seçimlerin iş seyahatleri üzerindeki etkisinin önümüzdeki birkaç mali çeyrekte engeller yaratabileceğini tahmin ediyor.

Uçak üreticilerinin tedarik zinciriyle ilgili sorunlar, mevcut koltuk sayısını sınırlayarak havayolları için sonunda olumlu bir durum yaratabilecek olsa da, firma uçak teslimatlarındaki gecikmelerin 2024’e kadar devam edeceğini ve 2027’ye kadar uzayabileceğini öngörüyor. Bu durum Frontier ve Spirit’in potansiyel koltuk sıkıntısından yararlanma fırsatlarını etkiliyor.

Bu unsurlar, Spirit ve Mesa Havayolları’nın pilotları geçici olarak işten çıkaracaklarına dair son açıklamalarıyla birleştiğinde, finansal analistlerin Frontier ve Spirit’in kısa ve orta vadedeki beklentilerine ilişkin kötümser görüşlerine yol açıyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu