Volkswagen ABD elektrikli araç stratejisini güçlendirmek için Rivian’a yatırım yapıyor
Dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisi Volkswagen AG, küresel pazarlarında, özellikle de yerli elektrikli araç (EV) üreticilerinin pazar payını hızla erittiği Çin’de karmaşık bir dizi zorlukla boğuşuyor.
Alman otomobil devi, 2019’da %19 olan Çin pazar payının geçen yıl %14,5’e düştüğünü gördü.
Pozisyonunu değiştirmek ve güçlendirmek amacıyla Volkswagen, ABD’li elektrikli kamyon ve SUV üreticisi Rivian’a 5 milyar dolarlık önemli bir yatırım yaptı ve bu hamle Rivian’ın hisselerinin yükselmesine neden olurken Volkswagen’in kendi hisseleri %1,6 oranında geriledi.
Bu stratejik ortaklık Volkswagen’in yazılım kabiliyetlerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlıyor ki bu da şirketin elektrikli araçlara geçiş sürecini daha etkin bir şekilde yönetebilmesi açısından büyük önem taşıyor.
Buna rağmen, analistler bu hamlenin maliyet etkileri ve Volkswagen’in daha geniş EV stratejisi üzerindeki etkisi konusunda endişelerini dile getirdiler.
Volkswagen, özellikle BYD’den gelen yoğun rekabete yanıt olarak, Çin için iddialı planlar belirledi.
Otomobil üreticisi, 2030 yılına kadar Çin pazarında 30’dan fazla yeni elektrikli veya hibrit model piyasaya sürmeyi, mevcut 3 milyon olan satışları yaklaşık 4 milyon araca çıkarmayı ve %15’lik bir pazar payı elde etmeyi hedefliyor.
Ancak Volkswagen CFO’su Arno Antlitz, şirketin kısa vadede Çin’de pazar payı kaybetmeye devam edeceğini ve Avrupa’daki konumunu korumaya çalışacağını kabul ederek beklentileri yumuşattı.
ABD pazarı Volkswagen için farklı bir dizi zorluk ve fırsat sunuyor.
Şirket, 2030 yılına kadar ABD pazar payını iki kattan fazla artırarak %10’a çıkarmayı hedefliyor.
Yatırımcıların ve analistlerin Volkswagen’in ayırt edici bir marka kimliği veya çığır açan ürün planları olmadan ABD’de satış artışı sağlayabileceğine dair şüphelerine rağmen, otomobil üreticisi iyimserliğini koruyor.
İkonik Microbus’ın elektrikli bir versiyonu olan ID. Buzz’ı bu yılın sonlarına doğru piyasaya sürmeyi planlıyor ve ayrıca yeni gazla çalışan SUV’ler ve potansiyel olarak plug-in hibritleri de düşünüyor.
Volkswagen, 2026’nın sonlarında Scout adı altında bir pikap ve bir SUV olmak üzere iki elektrikli model tanıtacak ve üretimin 2 milyar dolarlık yeni bir Güney Carolina fabrikasında yapılması planlanıyor.
Scout CEO’su Scott Keogh fabrikanın genişleme potansiyelini ima etti ancak 2030 yılına kadar beklenen üretim rakamlarını açıklamadı.
Otomobil üreticisinin ABD şefi Pablo di Si, şirketin Toyota, Ford ve General Motors gibi hibrid ve SUV pazarlarındaki yerleşik oyuncularla rekabet etme ihtiyacına rağmen Volkswagen’in stratejik planlarına olan güvenini ifade etti.
ABD’de tamamen elektrikli kamyon ve SUV pazarı nispeten küçük kalmaya devam ediyor ve elektrikli araçlar 2023 yılında tüm ABD araç satışlarının yalnızca %8’ini oluşturacak.
Volkswagen’in Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng (NYSE:XPEV)’deki hissesi ve Rivian ile ortak girişimi gibi yeni teknolojilere ve ortaklıklara yaptığı yatırım, hızla gelişen otomotiv ortamında rekabetçi kalma kararlılığını yansıtıyor.
Şirketin agresif bir genişleme yerine kârlılığa odaklanması, değişen küresel pazarda büyümeye yönelik temkinli yaklaşımının altını çiziyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.